@rxiomnimon - Système de gestion intégrée de données archivistiques

Ελληνικά English Français
Signet:(+)(-)


CLASSIFICATION SCHEME
Naviguer [Archives] GRGSA-LAR
Archives départementales de Larissa
Naviguer [Fonds] GRGSA-LAR_EDU119
Αρχείο Δημοτικού Σχολείου Άνω Βούναινων  [1960 - 1992]
Το αρχείο του Δημοτικού Σχολείου Άνω Βούναινων καλύπτει τα έτη 1960 - 1992 και αποτελείται από 22 βιβλία πράξεων, πρωτοκόλλου κ.α. και ...
Naviguer [Série] GRGSA-LAR_EDU119.S02
Série #002 - Ν.Ε.Λ.Ε. Καρδίτσης. Επιμορφωτικόν Κέντρον Άνω Βούναινων  [1971 - 1974]
Περιλαμβάνει ένα φάκελο με υλικό του Κέντρου Επιμόρφωσης. Το 1954 ψηφίζεται το Νομοθετικό Διάταγμα 3094 «Περί μέτρων προς καταπολέμησιν τ...

TopZONE D'IDENTIFICATION

Référence: GRGSA-LAR_EDU119.S02

Intitulé / analyse: Ν.Ε.Λ.Ε. Καρδίτσης. Επιμορφωτικόν Κέντρον Άνω Βούναινων

Dates: 1971 - 1974

Niveau de description: Série

TopZONE DU CONTENU ET DE LA STRUCTURE

Présentation du contenu:

Περιλαμβάνει ένα φάκελο με υλικό του Κέντρου Επιμόρφωσης.
Το 1954 ψηφίζεται το Νομοθετικό Διάταγμα 3094 «Περί μέτρων προς καταπολέμησιν του αναλφαβητισμού» και ιδρύονται η Κεντρική Επιτροπή Καταπολέμησης Αναλφαβητισμού (ΚΕΚΑ) και οι Νομαρχιακές Επιτροπές Καταπολέμησης Αναλφαβητισμού (ΝΕΚΑ). Έργο των επιτροπών αυτών ήταν κυρίως η ίδρυση νυκτερινών σχολείων για την υποχρεωτική φοίτηση των αναλφάβητων και ημι-αναλφάβητων, ηλικίας μέχρι 20 ετών και για την προαιρετική φοίτηση των ενηλίκων μεγαλύτερης ηλικίας.
Το 1965 οι ΚΕΚΑ και ΝΕΚΑ μετονομάζονται σε Κεντρική Επιτροπή Λαϊκής Επιμόρφωσης (ΚΕΛΕ) και Νομαρχιακές Επιτροπές Λαϊκής Επιμόρφωσης (ΝΕΛΕ) αντίστοιχα. Ως βασικός τους στόχος προβάλλεται και πάλι η καταπολέμηση του αναλφαβητισμού, ωστόσο το περιεχόμενο παρέμβασής τους διευρύνεται και περιλαμβάνει τη λειτουργία τμημάτων μάθησης σε θέματα κοινωνικής κατάρτισης και αγωγής υγείας, τη λειτουργία λαϊκών αναγνωστηρίων και δανειστικών βιβλιοθηκών.
Κατά την περίοδο της δικτατορίας 1967-1974 το δίκτυο της Λαϊκής Επιμόρφωσης λειτούργησε ως βασικός ιδεολογικός μηχανισμός του καθεστώτος. Σταδιακά η αντιμετώπιση του αναλφαβητισμού εγκαταλείπεται και οι δραστηριότητες του δικτύου αφορούν πλέον στη διοργάνωση διαλέξεων με θέματα θρησκείας, οικογένειας κ.λπ.
Από τη μεταπολίτευση και μετά ο ρόλος των ΝΕΛΕ αναβαθμίζεται με σημαντική παρέμβαση στον τομέα του αλφαβητισμού και στη συμπλήρωση της βασικής παιδείας, σε κοινωνικά και πολιτιστικά θέματα και θέματα επαγγελματικής κατάρτισης που απευθύνονται στο γενικό πληθυσμό του νομού τους αλλά και σε ευπαθείς ομάδες.

TopZONE DES SOURCES COMPLÉMENTAIRES

Existence et lieu de conservation des originaux: Archives départementales de Larissa

Parcourir les services d’archives

Όροι Πρόσβασης | Προσωπικά Δεδομένα