@rxiomnimon - Système de gestion intégrée de données archivistiques

Ελληνικά English Français
Signet:(+)(-)


CLASSIFICATION SCHEME
Naviguer [Archives] GRGSA-LAR
Archives départementales de Larissa
Naviguer [Fonds] GRGSA-LAR_EDU270
Αρχείο Δημοτικού Σχολείου Χάλκης  [1912 - 1995]
Το αρχείο του Δημοτικού Σχολείου Χάλκης καλύπτει τα έτη 1912 - 1995 και αντικατοπτρίζει όλες τις αλλαγές στην οργάνωση και λειτουργία το...
Naviguer [Série] GRGSA-LAR_EDU270.S03
Série #003 - Κέντρο Επιμορφώσεως Χάλκης  [1967 - 1979]
Η σειρά αποτελείται από τρία βιβλία: 2 Βιβλία Δράσεως και 1 Βιβλίο Πρωτοκόλλου και από ένα φάκελο με έντυπο υλικό. Το 1954 ψηφίζεται το ...

TopZONE D'IDENTIFICATION

Référence: GRGSA-LAR_EDU270.S03

Intitulé / analyse: Κέντρο Επιμορφώσεως Χάλκης

Dates: 1967 - 1979

Niveau de description: Σειρά

TopZONE DU CONTEXTE

Nom du producteur: Δημοτικό Σχολείο Χάλκης (6/θέσιο)

TopZONE DU CONTENU ET DE LA STRUCTURE

Présentation du contenu:

Η σειρά αποτελείται από τρία βιβλία: 2 Βιβλία Δράσεως και 1 Βιβλίο Πρωτοκόλλου και από ένα φάκελο με έντυπο υλικό.

Το 1954 ψηφίζεται το Νομοθετικό Διάταγμα 3094 «Περί μέτρων προς καταπολέμησιν του αναλφαβητισμού» και ιδρύονται η Κεντρική Επιτροπή Καταπολέμησης Αναλφαβητισμού (ΚΕΚΑ) και οι Νομαρχιακές Επιτροπές Καταπολέμησης Αναλφαβητισμού (ΝΕΚΑ). Έργο των επιτροπών αυτών ήταν κυρίως η ίδρυση νυκτερινών σχολείων για την υποχρεωτική φοίτηση των αναλφάβητων και ημι-αναλφάβητων, ηλικίας μέχρι 20 ετών και για την προαιρετική φοίτηση των ενηλίκων μεγαλύτερης ηλικίας.
Το 1965 οι ΚΕΚΑ και ΝΕΚΑ μετονομάζονται σε Κεντρική Επιτροπή Λαϊκής Επιμόρφωσης (ΚΕΛΕ) και Νομαρχιακές Επιτροπές Λαϊκής Επιμόρφωσης (ΝΕΛΕ) αντίστοιχα. Ως βασικός τους στόχος προβάλλεται και πάλι η καταπολέμηση του αναλφαβητισμού, ωστόσο το περιεχόμενο παρέμβασής τους διευρύνεται και περιλαμβάνει τη λειτουργία τμημάτων μάθησης σε θέματα κοινωνικής κατάρτισης και αγωγής υγείας, τη λειτουργία λαϊκών αναγνωστηρίων και δανειστικών βιβλιοθηκών.
Κατά την περίοδο της δικτατορίας 1967-1974 το δίκτυο της Λαϊκής Επιμόρφωσης λειτούργησε ως βασικός ιδεολογικός μηχανισμός του καθεστώτος. Σταδιακά η αντιμετώπιση του αναλφαβητισμού εγκαταλείπεται και οι δραστηριότητες του δικτύου αφορούν πλέον στη διοργάνωση διαλέξεων με θέματα θρησκείας, οικογένειας κ.λπ.
Από τη μεταπολίτευση και μετά ο ρόλος των ΝΕΛΕ αναβαθμίζεται με σημαντική παρέμβαση στον τομέα του αλφαβητισμού και στη συμπλήρωση της βασικής παιδείας, σε κοινωνικά και πολιτιστικά θέματα και θέματα επαγγελματικής κατάρτισης που απευθύνονται στο γενικό πληθυσμό του νομού τους αλλά και σε ευπαθείς ομάδες.

TopZONE DES SOURCES COMPLÉMENTAIRES

Existence et lieu de conservation des originaux: Αρχεία Ν. Λάρισας

Parcourir les services d’archives

Όροι Πρόσβασης | Προσωπικά Δεδομένα