@ρχειομνήμων - Ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης αρχειακών δεδομένων

Ελληνικά English Français
Σελιδοδείκτης:(+)(-)


ΤΑΞΙΝΟΜΙΚΟ ΔΕΝΤΡΟ
Πλοήγηση [Φορέας] GRGSA-LAR
Αρχεία Ν. Λάρισας
Πλοήγηση [Αρχείο] GRGSA-LAR_EDU270
Αρχείο Δημοτικού Σχολείου Χάλκης  [1912 - 1995]
Το αρχείο του Δημοτικού Σχολείου Χάλκης καλύπτει τα έτη 1912 - 1995 και αντικατοπτρίζει όλες τις αλλαγές στην οργάνωση και λειτουργία το...

ΚορυφήΠΕΔΙΟ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ

Κωδικός αναγνώρισης: GRGSA-LAR_EDU270

Τίτλος: Αρχείο Δημοτικού Σχολείου Χάλκης

Χρονολογίες: 1912 - 1995

Επίπεδο περιγραφής: Αρχείο

Μέγεθος και υπόστρωμα της ενότητας περιγραφής: 77 βιβλία, 4 κυτία, 8 φάκελοι.

ΚορυφήΠΕΔΙΟ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

Όνομα του παραγωγού: Δημοτικό Σχολείο Χάλκης (6/θέσιο)

Διοικητική Ιστορία / Βιογραφικό Σημείωμα:

Το Δημοτικό Σχολείο Χάλκης λειτούργησε πριν από το 1881, χρονιά που απελευθερώθηκε η Θεσσαλία από τους Οθωμανούς. Η μόνη γραπτή μαρτυρία προέρχεται από το Δωρόθεο Σχολάριο, Μητροπολίτη Δημητριάδος, ο οποίος σένα πολυσέλιδο βιβλίο του ,εκτός των άλλων γράφει: « …Το Μαϊμούλι έχει και ένα αλληλοδιδακτικό σχολείο».
Επίσης πληροφορίες για τη μετέπειτα λειτουργία του σχολείου μας δίνει και το σωζόμενο αρχείο του από το 1912 έως σήμερα.
Μετά την απελευθέρωση της Θεσσαλίας και συγκεκριμένα μετά το 1883 , ιδρύθηκε από το κράτος το Δημοτικό Σχολείο Αρρένων και λίγο αργότερα το Δημοτικό Σχολείο Θηλέων .
Το πρώτο διδακτήριο ανεγέρθηκε το 1901 με δαπάνες του εθνικού ευεργέτη Ανδρέα Συγγρού και στεγάστηκε στο Δημοτικό Σχολείο Θηλέων ( Παρθεναγωγείο Χάλκης).
Η κατάσταση αυτή συνεχίστηκε έως το 1928 οπότε τα δύο σχολεία συγχωνεύτηκαν σε 3/τάξιο Δημοτικό Σχολείο.
Το 1932 η κοινότητα Χάλκης ξεκίνησε την κατασκευή ενός διώροφου διδακτηρίου με τη συμβολή του κράτους κατά 50% στις δαπάνες.
Στα χρόνια της κατοχής υπολειτούργησε με ντόπιους δασκάλους, ενώ από το 1944 λειτουργεί απρόσκοπτα έως σήμερα.
Με τους σεισμούς του 1956-57 το διώροφο διδακτήριο παρουσίασε σοβαρές ρωγμές και κρίθηκε ακατάλληλο. Έτσι ενώ οι μαθητές στεγάζονταν σε διάφορα ακατάλληλα κτίρια , άρχισε από μονάδα του στρατού η επισκευή του διδακτηρίου το οποίο στη συνέχεια λειτούργησε μόνο με έναν όροφο. Το 1973 εγκαινιάστηκαν τρεις νέες αίθουσες διδασκαλίας οι οποίες κάλυψαν τις στεγαστικές ανάγκες του σχολείου και εξάλειψαν τη διπλή βάρδια λειτουργίας.
Το σχολικό έτος 1998-99 το Δημοτικό Σχολείο της Χάλκης στεγάζεται σε ένα νέο σύγχρονο και πανέμορφο διδακτήριο.
Από την περίοδο 2000-2001 λειτουργεί ως ολοήμερο

Διαδικασία πρόσκτησης: Σήμερα, Πέμπτη 9/4/2009, ο Σταύρος Γουλούλης, προϊστάμενος των ΓΑΚ - ΓΑΚ Αρχεία Ν. Λάρισας, παρέλαβε από τον κ. Χρήστο Τσούλκα, διευθυντή του Δημοτικού Σχολείου Χάλκης, αρχειακό υλικό που αποτελείται από 77 βιβλία και φακέλους με λυτά έγγραφα. Το υλικό παραδόθηκε και καταχωρήθηκε στο Βιβλίο Εισαγωγής Αρχείων των ΓΑΚ με αριθμό 497 και φυλάσσεται στο αρχειοστάσιο Νέας Σμύρνης (3ο χλμ. Π.Ε.Ο. Λάρισας - Θεσσαλονίκης).

ΚορυφήΠΕΔΙΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗΣ

Παρουσίαση περιεχομένου:

Το αρχείο του Δημοτικού Σχολείου Χάλκης καλύπτει τα έτη 1912 - 1995 και αντικατοπτρίζει όλες τις αλλαγές στην οργάνωση και λειτουργία του σχολείου. Αποτελείται από 77 βιβλία, μαθητολόγια, βιβλία γενικού ελέγχου, βιβλία πιστοποιητικών σπουδής, βιβλία πράξεων κ.α. και 8 φακέλους με διάφορα έγγραφα που παρήχθησαν από την καθημερινή λειτουργία του σχολείου.
Το υλικό του αρχείου ταξινομείται σε τρεις σειρές με βάση τον παραγωγό του:
1. Δημοτικό Σχολείο Χάλκης, (1912-1996) αποτελείται από 71 βιβλία και 7 φακέλους
2. Νυκτερινόν Σχολείον Χάλκης, (1955-1962) αποτελείται από 3 βιβλία,
3. Κέντρο Επιμορφώσεως Χάλκης, (1969-1979) αποτελείται από 2 βιβλία και 1 φάκελο.
Το υλικό του αρχείου είναι ταξινομημένο θεματικά και χρονολογικά.

Σύστημα ταξινόμησης:

Το αρχείο χωρίζεται σε τρεις σειρές:
1. Δημοτικό Σχολείο Χάλκης, (1912-1996) αποτελείται από 71 βιβλία και 7 φακέλους
2. Νυκτερινόν Σχολείον Χάλκης, (1955-1962) αποτελείται από 3 βιβλία,
3. Κέντρο Επιμορφώσεως Χάλκης, (1969-1979) αποτελείται από 2 βιβλία και 1 φάκελο.
Το υλικό του αρχείου είναι ταξινομημένο θεματικά και χρονολογικά.
Για την ταξινόμηση των βιβλίων έχει τηρηθεί μια αξιολογική κλίμακα με βάση την σπουδαιότητα του βιβλίου στην λειτουργία της σχολικής μονάδας. Η κλίμακα αυτή τηρείται σε όλα τα εκπαιδευτικά αρχεία και ακολουθεί την σειρά: Μαθητολόγια, Βιβλία Γενικού ελέγχου, Πιστοποιητικά σπουδών, Βιβλία μητρώου, βιβλία ειδικού ελέγχου, Βιβλία πράξεων, Πρωτόκολλα, Ημερολόγια, Σχολική εφορεία (βιβλία πράξεων, πρωτόκολλα, βιβλία ταμείου κ.α), Βιβλία μισθολογικού μητρώου, Λοιπά βιβλία (διδαχθείσας ύλης, εκπαιδευτικής λειτουργίας σχολείου, υλικού βιβλιοθήκης κ.α.). Κάτω από κάθε κατηγορία τα βιβλία είναι ταξινομημένα χρονολογικά.
Στη συνέχεια, όπου αυτό είναι δυνατό, ταξινομούνται οι φάκελοι σύμφωνα με τη θεματική ταξινόμηση που προτείνεται από το Π.Δ. 63/1981 "περί αρχειοθετήσεως εγγράφων των περιφερειακών υπηρεσιών του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων"

ΚορυφήΠΕΔΙΟ ΟΡΩΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗΣ

Όροι πρόσβασης: Το αρχείο είναι ελεύθερο στην πρόσβαση, μελέτη και δημοσιοποίηση και δεν υπόκειται σε περιορισμούς σύμφωνα με το Ν. 1946/1991 "Γενικά Αρχεία του Κράτους και άλλες διατάξεις" όπως τροποποιήθηκε από τον Ν. 4610/2019 «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις», ο οποίος αποτελεί το νέο νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία των Γ.Α.Κ.

Όροι αναπαραγωγής: Το υλικό δεν υπόκειται σε περιορισμούς όσον αφορά την αναπαραγωγή

Γλώσσα και γραφή τεκμηρίου: Ελληνικά

ΚορυφήΠΕΔΙΟ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΩΝ ΠΗΓΩΝ

Εντοπισμός πρωτοτύπων: Αρχεία Ν. Λάρισας

ΚορυφήΠΕΔΙΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗΣ

Παρατηρήσεις και όνομα του/της αρχειονόμου: Η ταξινόμηση και περιγραφή του αρχείου πραγματοποιήθηκε από την ταξινόμο Αλεξάνδρα Πετούση, υπάλληλο των ΓΑΚ - ΓΑΚ Αρχεία Ν. Λάρισας, την περίοδο Απριλίου - Δεκεμβρίου 2015

Κανόνες ή πρότυπα περιγραφής: Η περιγραφή βασίστηκε στο Διεθνές Πρότυπο Αρχειακής Περιγραφής (Γενικό) (ΔΙΠΑΠ [Γ])

Χρονολογία περιγραφής: Ιανουάριος 2016

ΚορυφήΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ

Σχετιζόμενοι Όροι Θησαυρού:

Πλοήγηση στα αρχεία

Όροι Πρόσβασης | Προσωπικά Δεδομένα